Onze werkwijze
Altijd rechtstreeks contact met de huisarts.
Bellen met de dokter
Sommige hulpvragen kunnen telefonisch worden afgehandeld.
Tijdens een telefonisch consult kunt u uw klachten rechtstreeks met een van onze artsen bespreken.
Als dat geen uitkomst biedt, geven we u een afspraak op onze praktijk.
Klik hier om telefonisch consult in te plannen.
Via de website kunt u geen afspraak voor het spreekuur maken.
24 uur per dag bereikbaar
Een telefonisch consult kan tot vier werkdagen van tevoren worden ingepland. U hoeft daar niet voor in te loggen.
Belt u liever? U kunt 24 uur per dag een telefonisch consult inplannen via 020-6845850 (kies optie 1).
Voor medische spoedgevallen zijn we natuurlijk direct bereikbaar via de spoedlijn (zie rode knop bovenaan de pagina).
Mailen kan ook
Wilt u ons een bericht sturen? Kies dan voor de optie e-consult. Dit is het handigst voor korte vragen die niet heel dringend zijn en geen heen-en-weer-mailen vereisen. U kunt ook een foto of een ander bestand meesturen. Het antwoord ontvangt u binnen drie werkdagen in ‘Mijn dossier’.
Herhaalrecepten
Ook herhaalrecepten aanvragen, uitslagen van onderzoeken bekijken en uw medische gegevens inzien, gaat voortaan digitaal.
Heeft u nog geen inloggegevens, weet u niet (meer) hoe dit werkt, of heeft u helemaal geen computer? Geen zorgen! U kunt een bericht inspreken via 020-6845850 (kies optie 2). Onze assistenten helpen u graag verder.
Voor persoonlijke ondersteuning bij digitale zorg verwijzen wij u graag naar onze samenwerkingspartner Stichting Helpdesk Digitale Zorg.
Dit filmpje legt onze nieuwe manier van werken duidelijk uit:
Werkwijze Flexdokters
Onze praktijk is aangesloten bij Flexdokters. Een coöperatie van huisartsenpraktijken. Dit biedt een aantal voordelen voor patiënt en huisarts, waarbij de relatie tussen huisarts en patiënt altijd bovenaan staat.
In een Flexdokters-praktijk hebben patiënten rechtstreeks contact met de huisarts. Fijn, want zo hoeft je je verhaal maar één keer te vertellen. Vaak kan je vraag direct beantwoord worden. Lukt dat niet? Dan maak je samen met de huisarts een vervolgafspraak op de praktijk. Handig, want hierdoor hoef je niet voor elke vraag naar de praktijk te komen.
We vragen je om zelf afspraken in te plannen. Omdat er uitsluitend op afspraak wordt gewerkt, zijn er nauwelijks wachttijden en tref je doorgaans een rustige wachtkamer aan. Dit zorgt voor veel rust in de praktijk en tijdens je consult met de huisarts. Prettig voor jou en voor de huisarts.
Zelf regelen
Je kunt veel zaken zelf online regelen op deze website. Om je zo goed mogelijk te helpen hebben we hieronder de belangrijkste informatie overzichtelijk neergezet.
- Als je een afspraak wilt maken met de huisarts, kun je dat zelf online doen. Dit kan op elk moment van de dag en week. Je hoeft dus niet meer te wachten aan de telefoon of balie.
- Via de website kun je ook eenvoudig een vraag stellen of een foto sturen. Handig voor niet-urgente vragen of als je een foto wilt meesturen van bijvoorbeeld een plekje op je huid.
- Herhaalrecept aanvragen, je medisch dossier of uitslagen bekijken? Hiervoor hoef je niet meer te bellen naar de praktijk. Je kunt dit allemaal regelen via de website in het portaal.
Werkwijze voor periodieke controles
Wij werken samen met Viduet
Sommige patiënten hebben regelmatig controles nodig. Dit geldt bijvoorbeeld voor mensen met suikerziekte of astma, of voor mensen die medicijnen gebruiken waarvoor jaarlijks bloedonderzoek nodig is. Wij zorgen ervoor dat deze controles tijdig plaatsvinden en goed voorbereid zijn, om zo betere zorg te leveren. Dit doet de praktijk in samenwerking met het bedrijf Viduet.
Als dit voor u van toepassing is, stuurt Viduet u namens de praktijk e-mailberichten. Dit bericht kan bijvoorbeeld een uitnodiging zijn voor het invullen van een medische vragenlijst of een verzoek aan u om een afspraak met ons in te plannen. Als er voor de afspraak ook aanvullend onderzoek, zoals bloedonderzoek, gedaan moet worden, ontvangt u deze uitnodiging via de gebruikelijke route. Patiënten die geen e-mailadres hebben krijgen een persoonlijke uitnodiging.
Veelgestelde vragen
Deze veelgestelde vragen zijn samengesteld op basis van vragen die wij vaker krijgen. Door de antwoorden hier te geven besparen wij je de moeite van contact zoeken en hebben wij huisartsen minder onderbrekingen in ons werk met patiënten. Mocht je het antwoord op jouw vraag niet vinden dan kun je je vraag stellen aan de praktijk.
Waarom krijg ik een e-mail van Viduet?
Hoe zet ik de website van mijn huisarts op het startscherm van mijn iPhone of iPad?
Hoe zet ik de website van mijn huisarts op het startscherm van mijn Android telefoon?
Hoe krijg ik de uitslag van mijn onderzoeken?
Praktijkinformatie
Alle consulten van patiënten met een Nederlandse verzekering worden direct bij de verzekeraar gedeclareerd. Je kunt de tarieven vinden op de website van de Nederlandse Zorgautoriteit, de Nza.
Wij zijn geaccrediteerd. Dit betekent dat u erop kunt vertrouwen dat de praktijk goed is georganiseerd. Ook betekent het dat de praktijk zich blijft ontwikkelen om u steeds beter te kunnen helpen. Lees hier meer.
Huisartsen Frederik Hendrik
- Frederik Hendrikstraat 47
- 1052 HK Amsterdam
Openingstijden
Maandag | 08:00 t/m 17:00 |
Dinsdag | 08:00 t/m 17:00 |
Woensdag | 08:00 t/m 17:00 |
Donderdag | 08:00 t/m 17:00 |
Vrijdag | 08:00 t/m 17:00 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |